L’escultor guardiolenc Jordi Minguez dona una de les seves obres a Sant Salvador de Guardiola

Dimecres, 23 d’abril de 2025

En un marc esplèndid com és la Diada de Sant Jordi, l’artista Jordi Minguez Cuevas, veí de Sant Salvador de Guardiola, ha fet una donació molt especial al seu municipi: l’obra titulada “Defensors de la terra”, una escultura carregada de simbolisme i reivindicació.

L’alcaldessa Anna Llobet i el regidor Manel Garcia, han rebut l’escultor tot agraïnt la donació de la peça com un acte de gran generositat i compromís amb els valors culturals de Sant Salvador de Guardiola i Catalunya.

L’obra, elaborada amb fang, representa dues figures humanes: una de masculina, amb el tors nu i una espasa, i una de femenina, amb ales, coronada amb flors daurades i amb una corona d’espines a la mà, que protegeix l’esquena del guerrer. Totes dues figures són embolcallades per una senyera.

Amb aquest gest, l’artista vol fer una contribució directa al municipi i a Catalunya. “Defensors de la terra” es col·locarà temporalment a l’entrada del consistori, al costat de l’ OAC, on podrà ser contemplada per tots els veïns i visitants. Posteriorment, es traslladarà a la Sala de Plens.

Darrera actualització: 24.04.2025 | 15:27