Pla Director TurÃstic de Sant Salvador de Guardiola
En el marc de l’aposta per al desenvolupament i el posicionament estratègic de Sant Salvador de Guardiola, l’Ajuntament vol analitzar el potencial de creació de valor turístic dels seus recursos (patrimonials, culturals, naturals,...) i disposar de les orientacions estratègiques necessàries per a establir una visió i una proposta d’actuació definida en el sector turístic (pel que fa a l’oferta, les infraestructures, els serveis, la promoció o la gestió turístiques). La conveniència de disposar d’aquesta planificació s’emmarca en la dinàmica general del desenvolupament turístic de la comarca en diversos camps i, especialment, en el context d’oportunitat que representa per al poble la seva pertinença a la DO Pla de Bages, amb la presència de cellers actius en enoturisme, i amb la proximitat a Manresa i a Montserrat; i amb el patrimoni natural i el rural, emmarcat especialment per la singularitat i la identitat de la parròquia de Salelles.
En aquest context, es tracta, doncs, de trobar el discurs estratègic propi del municipi per al seu posicionament en l’esfera de la política turística del territori i de definir les accions a desenvolupar per a assolir els objectius definits. I fer-ho des de la voluntat de crear sinergies entre els agents locals, les organitzacions i administracions públiques relacionades amb turisme i amb els veïns en general per tal de disposar d’una estratègia i un marc d’actuació conjunts. D’altra banda, aquest estudi s’emmarca també en el context actual de la pandèmia de la Covid-19 i la incertesa que generen les seves conseqüències i també les oportunitats davant la potencial reactivació del turisme de proximitat.
Per tot això, l’Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola, creu oportú disposar d’un pla que identifiqui les potencialitats turístiques del municipi i prevegi els reptes de caràcter estratègic que ha d’afrontar per al seu posicionament territorial. L’objectiu del pla director turístic és obtenir un document de caràcter estratègic que aporti les orientacions necessàries per a facilitar a l’Ajuntament el procés de presa de decisions en les actuacions a desenvolupar en el sector del turisme.